نکات مهم و ضروری در رابطه با فریت و ارسال بار هوایی

نکات مهم و ضروری در رابطه با فریت و ارسال بار هوایی , ملل کارگو : فریت و ارسال بار هوایی نیز مانند سایر فعالین های ترانسفری در خطوط هوایی دارای نکات مهمی است که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این موارد می پردازیم ، با ملل کارگو همراه باشید…

چه نوع کالاهایی در فریت بار مسافران ممنوع می باشند؟

  • ارسال برخی از وسایل به علت اینکه ممکن است برای ایمنی هواپیما خطرناک باشند ،ممنوع است .مانند عطر ،ادکلن ،اسپری ،شامپو،نرم کننده ها ،مواد آرایشی ،الکل ،شربت، آبلیمو،سرکه و ترشیجات.
  • خارج کردن اشیاء عتیقه ،آثار اصیل هنری ،کتاب های خطی و چاپ سنگی ،قطعات خوش نویسی شده ،اوراق مینیاتورو مصنوعات طلا و نقره ،سنگ های قیمتی ،ارز ،ریال ایران،تابلوهای نقاشی اصیل ،قالی وقالیچه درصورتی که عتیقه باشند ،و هر گونه اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع می باشد.
  • خارج کردن اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی از کشور ممنوع می باشد.
  • خارج نمودن هر گونه فیلم ،نوار ،سی دی و تابلوهای نقاشی تنها با مجوز وزارت ارشاد مجاز بوده و ارسال خواهد گشت.
نکات مهم و ضروری در رابطه با فریت و ارسال بار هوایی

نکات مهم و ضروری در رابطه با فریت و ارسال بار هوایی

برای فریت کردن بار آیا حتما باید شخص مسافر حضور داشته باشد؟

جهت ارسال بار به شکل فریت ،حضور مسافر ودر صورت عدم امکان حضور یکی از اقوام درجه یک مسافر به همراه مدارک شناسایی و تصویری از بلیط و پاسپورت شخص مسافر مورد نیاز و الزامی است.

 

بسته بندی صحیح بار به چه نحوی می باشد؟

بسته بندی بار بایست به گونه ای انجام گیرد که تا جایی که امکان دارد از تکان خوردن و حرکت بار در داخل آن پیشگیری شود .جهت بسته بندی لوازم شکستنی مانند ظروف آشپزخانه و قاب عکس بهتر می باشد که برای بسته بندی آن ها از چندین لایه نایلون حباب دار استفاده گردد تا به خوبی آن ها را محافظت کند و همین طور فضای باقی مانده در داخل کارتن بهتر می باشد که با یونولیت پر گردد .

برای کالاهای بزرگ وحجیم مانند مبلمان و چوب اسکی و غیره محافظت با چندین لایه فوم ونایلون حباب دار با هدف پیشگیری از آسیب رسیدن به محموله ارسالی باید به خوبی انجام شود.جهت حمل آینه و قاب عکس باید ضندوق چوبی مخصوص آینه تهیه گردد و در صورتی هم که بار به آمریکا ویا کانادا ویا استرالیا ارسال می گردد ،باید این صندوق چوبی به خوبی سم پاشی شود.بسته بندی کالاهای خطرناک نیز تابع شرایط خاص ئ مقررات بین المللی است .برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تخصصی بسته بندی می توانید به بخش خدمات بسته بندی مراجعه کنید.

 

چه ساعت از روز وچه روزهایی می توان برای ارسال بار اقدام کرد؟

در این خصوص باید بگوییم که در فرودگاه امام خمینی پذیرش بار از ساعت 8 صبح تا یک ونیم بعد از ظهر روزهای شنبه تا چهار شنبه انجام می گیرد .وکسی که بار را ارسال می کند بایست به همراه بار و مدارک شناسایی به سامانه هوشمند پذیرش مراجعه کند .در صورت نیاز به حمل کالا شما می توانید به قسمت درخواست حمل مراجعه کنید.

 

هزینه ارسال بار به چه صورتی محاسبه می گردد؟

در این مورد باید بگوییم که هزینه بار بستگی به میزان وزن بار و حجم بار وهمین طور ایرلاین حمل کننده آن دارد در حالت معمول در وزن های 45 تا 100،250،500،1000 کیلوگرم دارای مقداری تخفیف هستند به عنوان مثال نرخ هر کیلوگرم بار برای ارسال به توکیو به وسیله هواپیمایی امارات به صورت زیر است.

همین طور به منظور استفاده از نرخ بهینه بار برای مسافر ،از نقطه شکست استفاده می گردد که در نزدیکی های نقاط تخفیف است به عنوان نمونه نقطه شکست قیمت در نرخ 100 کیلو ،84 کیلو است.به این معنی که برای بار های 84 کیلو و به بالا نرخ 100 کیلوگرم و وزن 100 کیلوگرم محاسبه می شود.به معنی دیگر در صورتی که مسافری 90 کیلوگرم بار فریت داشته باشد بهتر ست به جای پرداخت (s315=5/3*90) از نرخ 100 کیلوگرم یعنی (295=95/2*100$) استفاده کند.جهت اطلاع به بخش درخواست نرخ مراجعه کرده ویا با شماره تماس دفتر فرودگاه در قسمت تماس با ما تماس حاصل نمایید.

 

به غیر از هزینه های نرخ بار چه هزینه های دیگری در بارنامه اضافه می گردد؟

به غیر از هزینه ای که برای هر کیلوگرم بار محاسبه می گردد دیگر هزینه های بار نامه به شرح زیر است:
1-مبلغ بارنامه ای که جهت هر ایرلاین متفاوت می باشد.
2-مبلغ مایات ارزش افزوده
3-هزینه حمل با تراک (اگر بخش از فرایند حمل به صورت زمینی وبه وسیله کامیون انجام گیرد).
4-بارهای خاص مانند کالاهای خطرناک ،حیوانات زنده و جنازه نیز هزینه های مبوط به خود را دارند.

 

وزن حجمی به چه معنی می باشد؟

باید بگوییم که وزن حجمی ویا ابعادی ،وزنی می باشد که خطوط هواپیمایی با توجه با ابعاد و حجم بسته برای مرسولات هوایی مشخص می کنند زیرا که عامل محدودیت در هواپیما به غیر از وزن ،حجم کالا است و برای کالاهایی که چگالی کمتری دارند و دارای حجم بیشتری نسبت به وزنشان هستند ،وزن حجمی را ملاک قرار می دهند به حالت نرمال وزن یک متر مکعب فضای هواپیما 166.66 کیلوگرم محاسبه می گردد.
نحوه محاسبه وزن حجمی:
6000/(طول *عرض *ارتفاع )=وزن حجمی
تمامی ابعاد بایست به سانتیمتر محاسبه گردند.

 

به چه نحوی می توان بار را در کشور مقصد تحویل گرفت؟

بعد از مطمئن شدن از رسیدن بار به کشور مقصد ،شخصی که نام آن در قسمت گیرنده بارنامه ثبت شده است می تواند نسبت به دریافت بار ارسالی به گمرک فرودگاه مربوطه در کشور مقصد اقدام کند.لازم به ذکر می باشد که محموله ارسالی از طریق فرودگاه کشور مبدا به فرودگاه کشور مقصد ارسال می گردد.فرودگاه مقصد بار را به مدت 48 ساعت در انبار فرودگاه نگهداری می کند و پس ازز 48 ساعت برای نگهداری بار هزینه دریافت خواهند کرد.ودارای هزینه انبارداری می باشد.

 

در صورتی که نام و اطلاعات مربوط به تحویل گیرنده کالا در بارنامه اشتباه درج شده باشد چه اقدامی باید انجام داد؟

در این صورت اطلاعات صحیح باید در اسرع وقت به آژانس حمل کننده اطلاع داده شود تا اصلاحات مورد نیاز را انجام دهند واز تاخیر بیش از حد در تحویل بار پیشگیری گردد.

در صورتی که هنگام دریافت بار متوجه آسیب رسیدن به محموله ارسالی شد یم چه باید بکنیم؟

ما به شما پیشنهاد می کنیم بعد از دریافت بار در فرودگاه مقصد و پیش از خارج شدن از فرودگاه محموله ارسالی به وسیله تحویل گیرنده بررسی شود ودر صورت آسیب رسیدن به آن برای دریافت خسارت به دفتر ایرلاین مربوطه مراجعه شود.

 

با چه روشی می توان در هزینه های حمل بار صرفه جویی کرد؟

با دقت به تعریف وزن حجمی یا وزن قابل پرداخت در حمل هوایی ،حتی الامکان باید از ارسال که دارای چگالی کمی می باشند (وزن حجمی آن ها کمتر از 167 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد ) در تعداد زیاد خودداری کرد.
باید بسته بندی کالاها را به گونه ای انجام داد که با حداقل تعداد کارتن بتوان حداکثر وزن بار را در آن جاد داد تا از اضافه شدن وزن حجمی به بار پیشگیری شود.
تا جایی که ممکن است وزن بار را به نقاط تخفیف قیمت مانند 45 کیلو ،100 کیلو وغیره نزدیک کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید