ارسال بار هوایی , قیمت و هزینه ارسال بار هوایی , شرکت ملل کارگو , ارسال کالا از طریق شرکت هواپیمایی به کشورهای دیگر : به حمل و نقل کالای مسافری و تجاری و بار اضافی مسافران  از طریق خطوط هوایی ارسال بار هوایی کالا گفته می شود .

ارسل هوایی کالا دو نوع می باشد :

  1.  توسط هواپیماهای باربری (فریتر)
  2. توسط هواپیماهای مسافرتی تجارتی

فریت بار با هواپیماهای باربری یا فریترها

هواپیماهای باربری تقریبا هواپیماهای مسافرتی هستند که پس از تمام شدن عمر مفیدشان ( کهنه شدن ) در بخشهای مسافرتی به هواپیماهای حمل بار تبدیل میشوند و در قسمتهای مختلف خطوط هوایی کشور توسط شرکتهای هواپیمایی به ارسال و نقل و انتقال بارها وکالاهامی پردازند . و نسبت به نوع باری که قرار است حمل نمایند تغییر پیدا می کنند .

ارسال بار هوایی

ارسال بار هوایی

یعنی با توجه به حجم و اندازه های بارها تغییرات فیزیکی بر آنها اعمال میشوند . تا از حداکثر فضا برای انتقال کالاها از یک مسیر به مسیر دیگراستفاده شود . هواپیماهای باری یا فریترها اکثرا بصورت پروازهای چارتربه نهادهای دولتی کشور و یا نهادهای بین المللی و یا تجار و صادر کنند گان سرویس ارائه می دهند . یعنی هواپیماهای چارتری زمان مشخصی برای پرواز ندارند و فقط با تقاضای مشتریان آماده پرواز می شوند .که امروزه اکثر شرکتهای هواپیمایی دنیا با خرید هواپیماهای بزرگ و تبدیل آنها به هواپیماهای باربری و استخدام نیرو در راه های پرتردد هوایی دنیا حمل و نقل بارهای هوایی خود را تا چندین برابر افزایش داده اند .

ارسال بار هوایی با هواپیماهای مسافرتی و تجارتی

این نوع هواپیماها برای حمل مسافران می باشند و ظرفیت زیادی برای حمل بار ندارند . فقط قسمت زیرین هواپیما برای حمل چمدانها و وسایل مسافران هواپیما است و اگر فضای خاصی موجود باشد کالاهای تجاری درآن قرارداده می شود .

این نوع هواپیماها پروازهای از قبل تعیین شده و منظمی دارند و توسط شرکتهای هواپیمایی اداره میشوند و این شرکتها در هر پرواز در صورتی که فضای خالی برای بار تجاری داشته باشند قبل از پرواز به فروش می رسانند .

هواپیماهای مسافرتی هم بر دو نوع هستند : پهن پیکر( (wide body و باریک پیکر(narrow body ) .

هواپیماهای مسافرتی پهن پیکر یکی از بهترین نمونه هواپیماها هستند زیرا به دلیل داشتن ظروف استاندارد در قسمت باری متقاضیان حمل کالاها می توانند از این قسمت برای برد ن کالای خود در اسرع وقت و بدون آسیب دیدن استفاده کرده و در کشور مورد نظرخود تحویل بگیرند . قرار گرفتن بارها در درون ظروف مخصوص بسیار مورد توجه مسافران می باشد . بنابراین این هواپیماها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند .

و هواپیماهای مسافرتی باریک پیکرکه هم برای مسافران و هم برای بارهای مسافری و تجاری فضای کوچکتری دارد و ظرفیت آنها طوری است که بارگیری و تخلیه آنها بصورت دستی صورت میگیرد . وبنابراین این گونه هواپیماها د رحمل و نقل بارهای هوایی خسارات بیشتری بوجود می آورند . و چون بارگیری و تخلیه بار توسط کارگران صورت میگیرد احتمال بوجود آمدن خسارت بیشتر میباشد .

لینک کوتاه مقاله