قیمت حمل هوایی جنازه به ایران , هزینه ارسال تابوت به ایران با هواپیما

قیمت حمل هوایی جنازه به ایران , هزینه ارسال تابوت به ایران با هواپیما , شرکت فریت بار و ارسال بار هوایی ملل کارگو : فوت هر ایرانی در خارج از کشور قطعا برای خانواده ی متوفی بسیار دردناک خواهد بود و حمل جنازه هم دارای تشریفات خاصی است که برای انتقال به ایران حتما باید رعایت شود .

وفات ایرانی در خارج از کشور، یا به دنیا آمدن اطفال مرده و یا اگر پس ازتولد بمیرد سریعا باید به کشور انتقال داده شوند بنابراین نزدیکان متوفی باید مراتب را به کنسولگری ایران در کشور مبداء اطلاع دهند .

ماده بیست و دوم قانون ثبت احوال :

” وفات هرکس اعم از ایرانی یا خارجی و همچنین ولادت طفلی که مرده به دنیا آمده یا بلافاصله پس از ولادت بمیرد باید به مامور یا نماینده ثبت احوال اعلام شود. وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به نزدیکترین ماموران کنسولی ایران یا به سازمان ثبت احوال کشور اعلام می شود وفات ایرانیان و خارجیان ساکن کشور را ماموران و نمایندگان ثبت احوال و وفات ایرانیان در خارج از کشور را بر حسب محل اعلام ماموران کنسولی ایران یا ماموران و یا نمایندگان ثبت احوال ثبت می کنند. وفات باید در سند ثبت وفات و همچنین در دفتر ثبت کل وقایع در صفحات مربوط به در گذشته و پدر و مادر او و شناسنامه متوفی ثبت و امضاء و مهر گردد. وفات خارجیان پس از ثبت به شهربانی محل اعلام می شود و یک نسخه گواهی به سازمان ثبت احوال کشور فرستاده خواهد شد که به وزارت امور خارجه ارسال گردد ( اصلاحی 18/10/63 ).

تبصره – گواهی وفات به هر شخصی که درخواست کند تسلیم می گردد.

باتوجه به متن فوق از قوانین ثبت احوال ، نزدیکان متوفی با تهیه مدارک موردنیاز یعنی گواهی فوت ،باید فوت عزیز خود را به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشورمبداء سریعا ثبت کرده ومنتظرمراحل بعدی باشند .زیرا بعد از مرحله ثبت که تشریفات خاص خود راداردانتقال جنازه از کشور مبداء به ایران مراحل بعدی کار می باشد .

قیمت حمل هوایی جنازه به ایران , هزینه ارسال تابوت به ایران با هواپیما

قیمت حمل هوایی جنازه به ایران , هزینه ارسال تابوت به ایران با هواپیما

شرکت خدماتی ملل کارگو شمارا در ثبت و انتقال جنازه به داخل ایران همراهی می کند .

موارد مهم در ارسال تابوت به ایران با هواپیما

برای چگونگی حمل جنازه به داخل ایران به نکات مهم و ضروری زیر توجه بفرمایید :

الف)اگر نزدیکان متوفی در زمان فوت درکنار متوفی حضور دارندمی توانند برای تنظیم مدارک خیلی سریع به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنندو کنسولگری ایران نیز برای ثبت و انتقال جنازه به ایران اقدامات لازم را شروع کنند .

چه مدارکی برای حمل هوایی جنازه به ایران لازم است ؟

  • اصل گواهی صادر شده از بیمارستان با درج علت فوت
  • اصل گواهی فوت در کشور فوت شده که از سوی مراجع قضایی با ذکر دلیل فوت صادر شده است .
  • در صورتی که متوفی به طور طبیعی فوت نکرده باشدباید از طرف پزشکی قانونی تایید شده و پلیس محلی هم گزارش فوت راتنظیم کرده واصل گواهی صادر شود که در صورت نیاز استفاده شود .
  • تاییده بهداشت در کشور مبدا برای عاری بودن جسد از بیماری های مسری و واگیردارکه اگر جسد حاوی ویروس خطرناکی مثل هپاتیت یا ایدز باشد باید از ایران مجوزلازم برای حمل کرفته شود .
  • همراهان متوفی ملزم به ترجمه مدارک همراه خود هستند.

در هر حال شما بایدبه قوانین کشوری که در آن کسی را از دست داده اید احترام بگذارید و تمام مراحل اداری آن را بگذرانید.

تهیه تابوت ، انتخاب یک پرواز مناسب از خطوط هوایی، مومیایی مناسب جسدبرای انتقال هوایی به داخل ایران ، تهیه اجازه نامه محلی برای حمل نهایی از مقامات محلی کشور مورد نظر از جمله کارهای مهمی است که در کشور مبداء باید انجام دهید .

بیشتر بخوانی در : هزینه ارسال بار هوایی

قطعا نحوه اجرای این مراحل در کشورهای مختلف جهان متفاوت خواهد بود که باسپردن کارهای خود به کادر مجرب شرکت ملل کارگو در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید .

 

ارایه مدارک زیر برای تکمیل مدارک متوفی در کنسولگری ایران در کشورهای مختلف الزامی است:

 

  •  تکمیل فرم برای ثبت فوت درسفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در سرسر جهان
  • ارایه مدارک شناسایی از جمله گذر نامه و شناسنامه متوفی به نمایندگی های ایران
  • ارایه مدارک تکمیل شده از سوی مقامات محلی کشور مبدامربوط به نوع فون متوفی
  • ارایه مجوزاز سوی کشور مبدا برای انتقال به ایران
  • همراهان متوفی باید به استعلام نرخ انتقال جنازه به فرودگاه و امورات گمرکی بپردازند . برای حمل جنازه اقدام نمایند .و در تمام مراحلی که انجام می دهند یه نسخه کپی برای خود نگهدارند .

شرکت ارسال بار هوایی ملل کارگو اماده هر گونه همکاری با هموطنان عزیز در تمامی کشورهای جهان برای انتقال جسد مورد نظرشان به داخل ایران می باشد .  این شرکت با کادر مجرب خود آماده راهنمایی و طی مراحل اداری شما در کشور مقصد می باشد .

قیمت فریت بار

بعداز صدور  فریت بار  (بارنامه) یک کپی از آن برای تکمیل مدارک به نمایندگی جمهوری اسلامی برده می شود .بعداز تایید تمامی مدارک و بارنامه ، گذر نامه و کارت ملی متوفی باطل و به شما برگردانده می شود . همراه متوفی باید این مدارک تکمیل شده را به نماینده شرکت ملل کارگو تسلیم کند تا به فریت بار جنازه الصاق شود .

هزینه و قیمت ارسال هوایی جنازه به ایران

جسد مورد نظر شما پس از طی مراحل بالا در اسرع وقت و با رزروتعیین شده از سوی این شرکت به ایران ارسال خواهد شد .

ب) در صورتی که بستگان متوفی امکان حضور در کشور مبدا برای انتقال جسد نداشته باشند . نمایندگان شرکت ملل کارگو با ارسال سفیر و نماینده خود به کشور مورد نظر تمامی مراحل اداری و تنظیم مدارک و انتقال جنازه به ایران را در کمترین زمان ممکن برعهده خواهد گرفت .

باتوجه به متغییر بودن نرخ ارز در ایران ، هزینه و قیمت ارسال هوایی جنازه به ایران نیز متغیر بوده و از نوسانات ارزی پیروی میکند لذا جهت مشاوره رایگان با مشاورین ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید