چگونگی استعلام هزینه فریت بار مسافری

چگونگی استعلام هزینه فریت بار مسافری : در فریت بار مسافرتی اولین قدم برای ارسال کالا به کشور مقصد اطلاع از قیمت فریت بار است . اگر برای این مرحله از کالای خود وقت نگذارید و جهت استعلام هزینه حمل لوازم وو هزینه تشریفات گمرکی زمانی را اختصاص ندهید .در مراحل بعدی صرفه جویی در حمل ونقل لوازم خود با مشکل مواجه خواهید شد .بنابراین لطفا به موارد مهم که در ذیل اشاره می شود توجه نمایید .

استعلام قیمت فریت بار مسافری

مرحله اول : در مرحله اول تعیین شرکت هواپیمایی است که قرار است به مقصد مورد نظر شما پرواز کند . برای مثال : اگر شما قصد سفر به لندن را دارید و بلیط هواپیمای شما لوفت هانزا می باشد هیچ الزامی نیست که بار شما هم به لوفت هانزا فرستاده شود.

چرا که به فرودگاه لندن هم پروازهای باری مستقیم وجود دارد و شما می توانید با کمترین هزینه بار خود را به مقصد ارسال کنید .بنابراین استعلام هزینه های بار به کشور مقصددر مرحله اول میتواند تا حد زیادی باعث صرفه جویی شما شود .

باید در نظر بگیرید که امکان دارد فرودگاه مقصد شما چندین پرواز داشته باشدو یا بعضی از هواپیماها به فرودگاههای دیگری در همان شهر پرواز داشته باشند بنابراین لطفا نام کامل فرودگاه مقصد را قید نمایید .

مرحله دوم : لیست پروازهایی که از فرودگاه موردنظر شما درایران به فرودگاه کشور مقصد پرواز دارند را تهیه کرده با قسمت خدمات بارآنها تماس بگیرید و از مامور مربوطه لیست کامل آژانسهای حمل بار آن شرکت هواپیمایی را جویا شوید .

به این نکته توجه نمایید که از لحاظ قانونی شرکتهای هواپیمایی ملزم به ارایه لیست کامل آژانسهای باری هستند . و شما پس از بدست آوردن لیست مورد نظر باید با تک تک آنها تماس گرفته و هزینه ها را استعلام نمایید .تا کمترین هزینه و بهترین پرواز را انتخاب کرده و در نظر داشته باشید که مامورین شرکت هواپیمایی در مقام مشاورنیستن و در ارایه هزینه ها منافع شرکت خود را در نظر می گیرند. بنابراین بعد از گرفتن نرخ هزینه ها به مرحله سوم قدم بگذارید .

مرحله سوم : در مرحله سوم شما تقریبا نام شرکتهای هواپیمایی را که کمترین هزینه را به شما پیشنهاد کردند در دست دارید و برگ انتخاب با شماست و هرچه لیست بیشتری داشته باشید در انتخاب قیمت شانس بیشتری خواهید داشت .و می توانید از بین آژانسهایی که می خواهند بار شما را حمل کنند و تخفیف اعمال کنند بهترین پرواز را انتخاب نمایید .

مشخصات بار اضافی خود را ( فریت بار)بنویسید و تماس با آژانس های مورد نظر خودرا شروع کنید و در زمان تماس گرفتن قیمت نهایی (All il Rate) را به ازای هر کیلو بار سوال نمایید و اطمینان حاصل نمایید که هزینه ی دیگری به نرخ اعلام شده اضافه نخواهد شد .

سوال کنید آیا پول دیگری با عنوان بارنامه یا شارژ گرفته خواهد شد ؟

در صورتی که نرخ با دلار محاسبه شد نرخ تبدیل آن را در همان روز محاسبه کنید بدلیل نوسان قیمت دلار ممکن است ضرر ببینید .

مرحله پنجم : در این مرحله کمترین نرخی که برای بار شما اعلام شده انتخاب کنید و به این نکته هم حتما توجه کنید که که همیشه کمترین قیمتها بهترین سرویس را ارایه نمی دهند . باید درباره شرکت مورد نظر تحقیق هم داشته باشید .

بار دیگر برای حصول اطمینان شماره آژانسی را که انتخاب کرده اید بگیرید و مجددا نرخ اعلام شده را چک نمایید چرا که دبه کردن در نرخها جزو عادتهای آژانسهای هواپیمایی است و این به خود شما سپرده خواهد شد که قیمت نهایی را با شرکت مورد نظر مکتوب نموده و شرایط خود را به آنها گوشزد کنید و علام کنید که مبلغ پنهانی که بعدا اعلام شود قبول نخواهید کرد .

قرار و ساعت رفتن به فرودگاه را با شرکت هماهنگ نموده و سعی کنید پنج شش روز مانده به روزپروازتان برای چک کردن فریت بار خود شخصا به فرودگاه بروید .

مرحله ششم : در مرحله ششم در روزی که با شرکت هماهنگ کرده اید . صبح زود (ساعت 7 صبح) دوباره با مامور شرکت که در فرودگاه مستقر است وقبلا اسم آنرا یادداشت کرده اید تماس بگیرید و ساعت رسیدن خود به فرودگاه را به ایشان اعلام کنید .و بالاخره همراه با بار آماده ی خود به فرودگاه بروید .

نکته :

حتما یک کپی از بلیط خود تهیه کنید . با در دست داشتن گذرنامه و کارت ملی به فرودگاه بروید .

مرحله هفتم : زمانی که به فرودگاه رسیدید با کارمند مورد نظر تماس بگیرید. با اینکه به محض رسیدن شما یکی از پرسنل شرکت به شما خیر مقدم خواهد گفت . در همان لحظه کارت پرسنلیشان را ببینید تا به دروغ خودشان را به شما معرفی نکنند . و در اطراف شما هم افراد زیادی به شما مراجعه خواهند کرد و پیشنهاداتی خواهند داد که شما باید به آنها بی توجه باشید . چرا که قبلا کارهای خود را با شرکت مورد نظر هماهنگ کرده اید.